Znaczenie wyszukiwarek w reklamie

> Czy widoczność w wyszukiwarkach wpływa na popularność strony?

Popularność wyszukiwarek staje się coraz większa. Wyszukiwarki obsługują dziś setki milionów zapytań dziennie. Można zatem śmiało stwierdzić, że promocja w wyszukiwarkach jest najskuteczniejszą i najważniejszą formą promocji w Internecie. Obecność w wyszukiwarkach bezpośrednio przekłada się na popularność strony i tym samym na prowadzoną przez nią sprzedaż on-line.

Grupa NPD (organizacja specjalizującą się w analizie procesu dokonywania zakupów oraz zachowań konsumentów) przeprowadziła badania, których celem było ustalenie efektywności różnych internetowych instrumentów marketingowych – między innymi wyszukiwarek. Co ustalono? Otóż prawdopodobieństwo zakupu określonych towarów lub usług przez konsumenta, który znalazł informacje o nich za pomocą wyszukiwarki internetowej, jest pięć razy większe niż w przypadku konsumenta sugerującego się bannerem reklamowym.

> Przez wyszukiwarkę łatwo dotrzeć do grupy docelowej

Tradycyjna reklama polega na nadawaniu komunikatów i próbie przekonania odbiorców do reklamowanego produktu. W wyszukiwarkach internetowych jest odwrotnie. Odbiorcy są nadawcami, komunikując swoje potrzeby. Dzięki wyszukiwarkom internauci trafiają na te strony, których szukają. Znajdują te produkty, które chcą kupić. Promocję w wyszukiwarkach cechuje więc skuteczne dotarcie do grupy docelowej.

> Obecność strony w wyszukiwarkach buduje wiarygodność marki

Badania na temat zachowań użytkowników wyszukiwarek dostarczają cennych informacji. Otóż okazuje się, ze 80% osób klika tylko na linki, które są zaprezentowane na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Strona znajdująca się na czołowej pozycji w wyszukiwarkach, buduje wiarygodność swojej marki. Jest np. strona na pierwszej pozycji w Google dla frazy "tanie samochody". Dla internauty będzie to znaczyło, że ta strona rzeczywiście zawiera najlepsze oferty tanich samochodów. Przeciętny użytkownik internetu nie zna sposobu, w jaki Google tworzy ranking stron i nie wie, że można na ten ranking wpływać. Tak więc wypozycjonowaną domenę będzie kojarzył z frazą, przez którą stronę znalazł oraz będzie uważał, że jej oferta jest wiarygodna. Sytuacja ta również powoduje, że użytkownicy Internetu chętnie klikają w linki, wygenerowane przez wyszukiwarki w przeciwieństwie do agresywnej reklamy bannerowej.

Autor:Tomasz Dziedzic o 06:33  

0 komentarze:

Prześlij komentarz